6 Nisan 2013 Cumartesi

KAR TANELERİ



Kar taneleri düşüyor tek tek
Şehirlerin varoşlarına
Sokaklar diz boyu kar,
Gelinliğini mi kuşanıyor dağlar, ağaçlar, tekmil canlı
Kim bilir.
Gün doğuyor uzak tepelerden,
Alacakaranlık kayboluyor yavaş yavaş
Buz gibi havada güneşi kucaklıyoruz sonrasında
Sabahın ilk ışıkları ile insanlar yollarda
Gidecekleri yere gitmenin telaşında
Motor homurtularıdır çınlayan, kulaklarda
Çocuklar kan uykularında,
Fırınlarda sıcak ekmek kokusu,
Serçeler ve kumrular kanat çırpıyor bir tek yiyecek için
Konup konup kalkıyorlar balkonlara
Ne bir parça yiyecek bulabiliyorlar ne korunacakları bir yer ayazda.
Köprü altlarında yaşam süren evsizlerin,
Sobasında bir tek odun bulunmayan yoksulların durumu nedir?
Kar tanelerine mi sorsak acaba?
Kadınlara yapılan şiddet hız kesmeden devam ediyor
Kaburgası kırılan,
Kurşunla vurulan,
Yüzü moraran kadınlar
Kerpiç evlerde,
Gecekondularda,
Apartmanlarda
Dört duvar arasında tutsak kadınlar.
Sabahın alacakaranlığında,
Hep soğuk sokaklar, soğuk binalar,
İlk kez bu denli üşüyorum ben.
Ve uykusuz gözleri. Ağarırken tan
Kurtuluyor Ayşe en sinsi tuzaktan.
Bir adam nefret içinde, yüreği buz
Bir kış rüzgârı gibi acımasız.
Yorgun bir fırtına
Umutları uçursa yarına doğru
Bin yıllık korkuları yok etse yeniden.


H.Güzel / 06.04.2013

6 yorum:

  1. Merhabalar Hüseyin Öğretmenim.

    "Kar Taneleri" isimli dizelerinizi okurken, kendimi anlatılanların içinde buldum. Kah bir kar tanesi oldum düştüm yerlere, kah bir kuş oldum beyaz kar örtüsünde...

    Bu güzel şiirin sonunu da şiddet gören cefakar ve de vefakar kadınlarımızla bağlamışsınız.

    Evet sayın öğretmenim, kar taneleri aslında çok şeyler anlatırlar. Önemli olan onları görebilmek, yazabilmek ve okuyabilmektir.

    Kaleminize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Recep Bey. Toplumun en muhtaç ve ilgi bekleyen iki yönü var. Bunlardan biri kadınlarımız diğeri ise kimsesizlerimizdir. Ben şiire her iki tarafı da karınca kararınca konuk etmek istedim. Az da olsa yaşadıkları sorunları dile getirmek ti amacım. Değindiğiniz gibi önemli olan onları görebilmek, yaşatabilmek, sorunlarına toplum ve sosyal devlet olarak eğilebilmektir. Saygı ve selamlarımla. Gönlünüzce bir hafta sonu diliyorum.

      Sil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş.Teşekkürler hocam..

    YanıtlaSil
  3. Çok beğendim hocam.
    Sizin kadınlara ve kimsesizlere olan duyarlılığınızı hep takdir ettim. Bu duyarlılığı böyle güzel cümlelerle yazıya dökebilmek yeteneğinizi ve içtenliğinizi de.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler Nurten Hanım. Sizden yorum almak çok zor:) Bu ve benzeri konularda bir vatandaş olarak duyarlı olmak gerektiğine inanıyorum. Öğretmenlik görevimde benzer olaylarla karşılaşmam çoğu kez yüreğimi burkardı. Selam ve saygılar.

      Sil