26 Nisan 2013 Cuma

ZULÜM SUÇSUZ VE SAVUNMASIZ İNSANLARI VURUYOR !


İnsan düşünmeden edemiyor. Olan bitenlere kayıtsız kalamıyor. Yoğun düşünceler içinde bir iki saatte olsa belki uyurum diye gözlerimi kapamam işe yaramadı. Uykusuz ve yorgundum. Havasız ve sıcak kalan salonun pencerelerini açtım. İçeri dolan serin havayı ciğerlerime çektim. Eşim ve çocuklar derin uykudaydılar. Hele oğlumun dudaklarını sündüre sündüre uyumasını seyretmek bir ara beni rahatlattı. Gözlerim nemlendi baktıkça.
Geçmişin bıraktığı üzücü acı etkiyi vücudumun tüm hücrelerinde hissetmiştim. O acı ki bir humma ateşi gibi vücudumu sarıp sarmalamış, sıkıca tutunduğu yerde kıpırdamaz olmuştu. Recep ve ailesinin ve diğerlerinin duyumsadığı yıkıcı ateş daha etkili olmalıydı. Yanına gittiğimde ananın yüzü öfkeyle gerilmişti. Göz pınarlarında her an dökülmeye hazır yaşlar birikmişti. Şaşkınlık ve kızgınlıkla etrafa bakışları korkutucuydu.
Yaşadıkları çaresizliği, öfkeyi ve şaşkınlığı birileriyle paylaşmak, belki de biraz ferahlamak istiyorlardı ama yaşanan onca acı unutulacak gibi değildi, hele de çok sevdikleri oğullarını bir daha göremeyecek oldukları için.
Yeryüzünün değişik coğrafyalarında yaşanan benzeri acıları da hatırlatıyor yaşananlar. Benzerliği pek olmasa da geçmişle gelecek arasında sıkışıp kalan hayatları da sorgulamak durumunda kalıyor insan. Diğerlerinin varlığından çoğu kez bir kamyon kasasında, konteynerlerin içinde üst üste; karlı, buzlu dağ yollarında donma riskiyle, savaşlardan, zulümden, ayrımcılıktan, canına kast edenlerden kaçarken yaptıkları ölümcül yolculuğun hayatlarını karartmasında; ya da denizin ortasında batan bir teknede yaşamlarını kaybettiklerinde veya kentlerin kenar mahallelerinde, onbeş- yirmi kişi bir arada paylaştıkları odada çıkan yangında öldüklerinde haberimiz oluyor.
Zulüm suçsuz ve savunmasız insanları vuruyor. Geride kalanları amansız acılarla baş başa bırakarak yapıyor bunu. Zulümden kaçan bir sığınmacının hayatını kaybetmesiyle, bir gözü dönmüş cahilin silahından çıkan kurşunla hayatını kaybedenlerin hiç farkı yok. İkisi de yaşama, yaşamın kutsallığına kast edenlerin ortaya çıkardığı bir sonuç. İkisi de insan haklarına vurulan bir darbe.
Düşüncelerin ağırlığı altında geçen dakikalarda susamıştım, içim yanıyordu, yüreğim fena halde çarpıyordu. Bunca yıllık yaşamımda kendini bilmez biri yüzünden bu duyguları yaşayacağım hiç aklıma gelmezdi. Açık pencerenin yanına giderek serin havadan derin bir nefes daha almak için ayağa kalktım. Biliyordum ki her ölüm erken ölümdü. Fidan gibi delikanlı kara toprağa girmişti. Hiçbir şey olmamış gibi davranmak olanaksızdı. İnsan tanıdığı birini kaybederse, akrabası dahi olmasa etkileniyordu. Benzer olayın kendi başımıza geleceğini düşünmek ise yıkıcıydı. Bu bağlamda anaya ve ailesine, Recep’e zor günlerinde destek vermek aklı başında herkesin görevi olmalıydı. 

4 yorum:

  1. Merhabalar Hüseyin hocam.

    Recep ve ailesini üzen olayın genç yaşta bir aile ferdinin kaybedilmesi olduğunu anladım. Ama bu ölüm olayının nasıl vuku bulduğunu pek anlayamadım. Bu olay da sizi çok üzmüş. Bu aile komşunuz muydu? Yoksa uzak akrabalardan mıydı? Bu aileye zor günlerinde destek olmak elbette insani bir görevdir. Allah bu aileye sabır, güç ve metanet versin.

    Zulüm, zaten suçsuz ve savunmasız insanlar için vardır. Cenab-ı Hakk, zulmeden zalimlerin layığını versin inşaAllah!

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Bey anılar bazen zordur anlatılmaz. Lakin bil ki anlattıklarım gerçektir. ölen ise kardeşimdi. Yorumun için sonsuz teşekkürler.
      Ankara'ya Selam ve saygılarımla ...

      Sil
  2. Hocam bir ayı biraz geçti yoktum biliyorsunuz o yüzden olayları kaçırdım, eskiden bölüm bölüm oluyordu unutmuyordum ama şimdi ara ara veriyorsunuz Recep ismi yabancı gelmiyor tabii ama valla kim kimdi, ne oldu karıştırdım iyice ne yalan söyleyeyim:(
    ama bu güzel yazdığınız gerçeğini hikayenin güzel olduğu gerçeğini değiştirmiyor tabii...ben karıştırdım sadece..yanlış anlamayın...elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Batıda On Yıl devam ediyor Müjde hanım. İlgili yazımda parçalar halinde yayımlar söz konusu bloğumda. Teşekkürler okuduğunuz ve yorumladığınız için. Aslında her yazı ayrı bir şekilde ele de alınabilir. Bağımsız değerlendirilebilir nitelikte aynı zamanda. Saygılar.

      Sil