16 Haziran 2013 Pazar

ONLARI TANIMANIZI İSTERİM





Onları tanımanızı isterim, konuştuklarını, gözlemlerini.
Ellerindeki kitapları, okudukları gazeteleri.
Bilgisayarlarını sonra.
Ve en önemlisi mizahlarını görmenizi, duymanızı isterim.
Hasretleri ağaçlardır onların.
Dağlardır, dalında salınan yeşil yapraklardır.
Barıştır gözlerinde parlayan.
İnsan haklarıdır, onurudur, insanca yaşamaktır arzuları.
Hiç kimsenin ötelenmediği bir dünyadır istedikleri.
Sevdikleri; tiyatrodur, operadır, piyanodur, sinemadır.
Sonrasında kardeşliktir söylemleri.
Benimsemedikleri şiddettir...Geçen yıl, yani 19 Ocak 2012 günü babamı kaybettim ansızın soğuk bir kış günü. İçim yandı.Yüreğim daraldı. Gözlerimde oluk oluk yaşlar boşandı. Hem de günlerce...
Şimdi yine aynıyım nedendir?...Sana soruyorum bankta tek başına dinlenen güvercin...





8 yorum:

  1. Babanıza Allah'tan gani gani rahmet diliyorum hocam, toprağı bol, mekanı cennet olsun. Ben kaybedeli tam 10 yıl olmuş:( kaç yıl olsa da baba, ana acısı dinmiyor inanın:(
    babası sizin, benim rahmetli olmuş tüm arkadaşlara babalar günü çok zor olur:( yine de babaları hayatta olan, olmayan herkesin babalar günü kutlu olsun, yanımızda olmasalar da bizleri görüyorlardır belki...:(
    saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Müjde kardeşim. Söylediğiniz gibi ebediyete göçüp giden tüm babaları saygıyla anıyorum. İnsanlığa, geleceğe, yaşama, demokrasiye, insan haklarına, yaşam hakkının kutsallığına, evrensel hukuka, laikliğe, sevgi ve saygıya, değer bilirliğe, yalancı olmayana, hukukun üstünlüğüne önem veren tüm babaların babalar gününü kutluyorum.

      Sil
  2. Babamız, sırtımızı dayadığımız koca bir çınar. Varlığı bizlere güç veren, güven veren; yokluğu ise yokluk ve yoksunluk içinde acı ve kederle geçen yıllar... Hüseyin Hocam, babanıza Allah gani gani rahmet etsin, kabri nur, mekanı cennet olsun inşaallah. Babanızın nezdinde ahirete göç etmiş babalara (benim, Müjdemin ve bilemediğim tüm babalara) Allah gani gani rahmet etsin, onların da kabri nur mekanı cennet olsun. Sizin de babalar gününüz kutlu mutlu olsun. Allah sizi evlatlarınıza bağışlasın inşaallah..
    Saygılar,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Hanife Hanım. Eşinizin babalar gününü kutluyor saygılar sunuyorum.

      Sil
  3. Ah Hüseyin Bey hep aklıma Cahit sıtkının dizeleri geliyor, Birçok giden memnun ki yerinden, çok seneler geçti, dönen yok seferinden..

    Hepimizin Rahmete kavuşmuş yakınlarına Allahcc rahmet eylesin. Mekanları cennet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru dersin VuslaT Hanım. Allah razı olsun. Ebediyete göçüp giden tüm babaların mekanı cennet olsun.

      Sil
  4. Ben babami daha yeni (28 Mayisda) kaybettim. Ilk onsuz babalar gunu idi benim icin. Neler hissettiklerini cok iyi anliyorum. Siirde cok manali. Bende babami herkesin tanimasini isterdim. Sizin babanizinda mekani cennet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Hanım; babanızın mekanı cennet olsun. Allah rahmet eylesin. Size ve sevdiklerine başsağlığı ve sabır diliyorum. Babaların yeri doldurulamaz. Onları kaybedince değerini daha iyi anlıyoruz. Sağlığında bizlere verdikleri öğütleri tutmasak da onlar bıkıp usanmadan öğüt veriyorlar. Baba ve ana yüreği hiç bir zaman evladının ve aile fertlerinin yıpranmasına ve zorda kalmasına razı olmaz. Öğütlerinin sıklığı bundandır. "ONLARI TANIMANIZI İSTERDİM" derken ben dahil çoğumuzun bu nedenlerle onları tanımadığımızı düşünüyorum. Sevgi ve selamlarımı yolluyorum. Sabır diliyorum sizlere.

      Sil