27 Eylül 2017 Çarşamba

PARKTA BİR İHTİYAR AMCA!

Banka oturunca ayaklarını uzattı. Aç mıydı ? Evi yakın mıydı yoksa uzak mıydı? Sormaya cesaret edemedim. İhtiyarın durumu derin düşünceye dalmama neden oldu. Acısını içinde yaşıyor diye düşündüm. İhtiyar konuşmak istedi lakin konuşamadı. Mendilini yüzüne kapatarak bir süre öyle kaldı. Nefes alışları gittikçe yavaşladı.
Akşam olmuş herkes evlerine çekilmişken bu ihtiyarın parkta olması üzücüydü. Hani hava sıcak olduğunda akşam serinliğinde dışarı çıkılır ya. O başka. Şu an öyle bir durum yok. Akşam ile birlikte ayaz hissedilir şekilde artmıştı. O halde ihtiyarı akşam soğuğunda parka getiren şey neydi bilinmez. Oturduğunda terini silmesi epey bir yürüdüğünü gösteriyordu. Hem yorulmuş hem de terlemişti. İnsan yaşlanmaya görsün. Gençliğindeki mücadeleci ruhunu kaybediyor.
Ani bir şekilde kenara bıraktığı bastonunu aldı. Bastona dayanarak kalkmaya çalıştı. O an fersiz gözlerle yüzüme baktı. "Evim az ilerdeki sokakta" dedi. "Sabah çıkıp şöyle bir dolanayım dedim. Soğuklar arttıkça dışarı çıkılmaz olur. Dizlerim ağrıyor. Epey bir dolandım. Yorulmuşum." Yaşlı adamın söyledikleri karşısında yılların yıpratıcılığını düşündüm. Bir gün bizlerde benzer duruma düşecektik. Yaşlanıp bir köşeye çekilmek durumunda kalacaktık.
"Evinize kadar size eşlik edeyim" dedim.
"Gerek yok evladım" dedi. "Bir sokak ileride gideceğim yer. Siz zahmet etmeyin." Israr etmedim.
"İyi akşamlar amca. Soğukta fazla dışarı çıkmayın. Güneşe aldanmayın. Üşütür hasta olursunuz."

"Peki evladım. Size de iyi akşamlar" deyip bastonundan destek alarak evinin yolunu tuttu.

4 yorum:

  1. Bir an evi yok, evsiz bir amca sanarak korktum ama neyse ki öyle olmadı, elinize sağlık Hüseyin hocam, çok severek okudum. Sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  2. Bende ilk önce öyle sandım. Lakin, gerçekte kaldığı bir evi olduğunu söyledi.
    Bir yaşlının soğuk havada dışarıda olması ,
    geç saatte,
    parkta olması düşündürücü elbette.
    Belli ki evden olabildiğince uzak kalmaya çalışıyor diye algıladım ben.
    Yorum için teşekkür ederim Müjde Hanım.
    Selam ve saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş Hüseyin Bey. Bu yazıyla birlikte insan hayatı sorgulamadan geçemiyor.. Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim öğretmenim.
      Sorgulamadan geçmek zaten geleceğe yön vermemek anlamına geliyor diye düşünüyorum.
      Yazılan her satır boşuna değildir yazın hayatında.
      Yazılanlarda belleğimizde yer edenleri sorgulamak, hayatı kolaylaştıracaktır.
      Saygılarımla.

      Sil