4 Kasım 2017 Cumartesi

BAKIŞ ACISI


Gerçek yaşamda varlık bulmuş her şey bağlamında düşünce ve fikirlerin, yaşanmışlıkların, gerçekliklerin ele alındığı kitapların edebiyat dünyasında okurla buluştuğu gerçeği yadsınamaz.
Kimi zaman salt gerçeklikler "ince bir bulut tabakası" arkasına gizlenmiş olsa da ruhumuzun derinliklerinde her daim bir filim şeridi gibi geçmeye hazır beklemektedir.
Bu gerçeklikler kimi zaman bizleri sevindirir, kimi zaman ise acıya boğar. Her insanın yaşam arterlerinde acı, hasret, sevinç imgeleri mutlaka geniş yer tutar.
Yıllar öncesi yaşanmışlıklar insanı kimi zaman öyle etkiler ki, o yaşanmışlıklar insan ruhunda koruduğu yeri asla terk etmez.
Değerli yazar arkadaşım Hanife Mert'in 2015 baharında yayınladığı ilk kitabı olan "Düş Batımı" romanı geniş kitlelere ulaşmış, her okuyanın göz yaşlarının yağmur gibi yağmasına neden olmuştur. Çünkü romanda geçen olaylar her okuyucuyu derinden etkileyecek, her insanın kendinden de bir şeyler bulacağı gerçekliklerle doludur.
Hanife Mert'in ikinci kitabı "Bakış Acısı" Eylül 2017 tarihi itibariyle okuyucu ile buluştu.
Bugün elime geçen bu değerli kitabın ilk sayfalarını okuduğumda ve hatta romanın eksenini belirleyen ilk bölümünde yer alan "Tesadüf" ara başlığında yazılanlardan kendi öz yaşamımda benzer durumun olmasını da yadırgamadım.
Çünkü, dediğim gibi bu öz-yaşam çizgisini ele alan roman okunduğunda mutlaka her okuyucu kendinden bir şeyler bulacaktır.
Teşekkürler Hanife Mert.
Bu değerli eseri edebiyat dünyamıza ve okuyucuya kazandırdığınız için.

Kitabı okudukça bölüm bölüm yorumlarımı ve düşüncelerimi yazmaya devam edeceğim.

6 yorum:

  1. Ben henüz kitabı okumadım. İmza gününe gitmeye çalışacağım. Ve ilk fırsatta okuyacağım. Kitabı bölüm bölüm yazma düşüncenizin uygulamasını merak ettim.
    Hanife Mert arkadaşımıza iyi okurlar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam imza günlerinde kitabı aldığınızda sizde olayların akışını göreceksiniz.
      Ben fazla detay vermeyeyim.
      Lakin kitabı mutlaka okumanızı tavsiye ederim.
      Selam ve saygılar..

      Sil
  2. Kitaplar yazarın çocuğu gibidir. Hatta gibisi fazla çünkü bir anne gibi ona ilgi gösteriyor, sabrediyor, tahammül ediyor, iyi olması için mücadele ediyor. Güzel bir eser ortaya çıkması için bazen günler, haftalar ve geceler sandalyenin üzerinden kalkmıyorsunuz. Bu süreçte eşinizi, çocuklarınızı, dostlarınızı ve akrabalarınızı ihmal edebiliyorsunuz. Hal böyle iken kitabınız okunup değer verdiğiniz dostlarınız tarafından yorumlanıldığı zaman çekilen bütün sıkıntılar biranda yok oluveriyor. Bakış acısını yaklaşık iki buçuk yılda yazdım. Yayımlatmada sıkıntı yaşamadım. Çünkü Düş Batımı kitabımı yayımlayan yayınevinden çıkardım kitabımı. Gerek kapak resmi ve gerekse baskı dizgi anlamında okurlarımdan tam puan aldı yayınevim. Geriye içerik kaldı. Onu da siz değerli dostlarımın yorumu belirleyecek. Değerli Hüseyin Hocam kitabımı okumaya başlamış ve birinci bölümün ilk başlığı olan "Tesadüf"ü okuyarak yorumlamış. Kendisine çok teşekkür ediyorum. Çok sağ olsun var olsun. Makbule Hocam, Bakış Acısı kitabım 4 bölümden oluşmaktadır. Hüseyin Hocam Birinci bölümde yer alan Tesadüf başlığını yorumlamış. Hocam tekrar teşekkür ediyor, diğer bölümlerin hatta kitabın tamamı hakkındaki düşüncelerinizi hem sizden hem de sevgili Fatma Hanımdan bekliyorum. Selam ve saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Hanife kardeşim.
      Emek ve göz nuru ile saatlerce çalışmak, kafa yormak,
      yazılanları düzenlemek... Bir çocuğa verilen emek gibidir.
      Tekrardan hayırlı olsun.
      Güzel bir dili var..
      Sıkılmadan okunuyor..
      Sürükleyici konular...
      Emeğinize sağlık.

      Sil
  3. Hüseyin hocam, ne güzel bir eleştiri olmuş, darısı başınıza diyorum çünkü siz de çok güzel yazıyorsunuz, bunu biliyorum. BLoğunuzda her zaman takip ettim hikayelerinizi.

    Hanife'ciğimin eline sağlık, eksik olmasın bana da yollayacak, postacının yolunu gözlüyorum:)))ENaz Düş Batımı kadar güzel olacağını biliyorum, bol bol satışlar diliyorum.

    Sevgiler, selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim yzdıklarımda Hanife kardeşimin yazdıkalrı gibi öz-yaşamla ilgili.
      Lakin Hanife kardeşimin kurgusu ile benimki
      si çok farklı elbette...
      Yaklaşık bir yıla yakın kalem oynatmadım..
      Üzerimde sanırsın üstesinden gelemediğim bir yük var beni sıkıyor...
      Bloğlarla da eskisi gibi ilgilenemiyorum diyebilirim..
      Bir iç sıkıntısı kısaca...
      Umarım geçer.
      Kitabı edildiğinizde siz de umarım geniş bir yorum yazarsınız ...
      Yorumunuzu okumak isterim bende..
      Selam ve saygılar Müjde kardeşim.

      Sil