13 Nisan 2024 Cumartesi

BİLİRMİSİNİZ SİZ HİÇ


Yağmurun inadını bilir misiniz siz hiç,

Yağmayacağım diyen!

Kanatları yorgun günün sonunda,

Kurumuş dala konan garip serçeyi…

Gecekondunun balçıkla sıvanmış
Kapı eşiğinde
Kuru bir somun parçasını kemiren,
Mendil satan çocukları…
Kınalı parmakların,
Çağdaşlığı ve özgürlüğü
Rüzgârın kanatlarına bırakıp 
Cehaletin pençesinde kıvranmasını...
Bilir misiniz siz hiç,
Tanyeri ağarırken soğuk ve rüzgârla,
Buz kesen sokaklarda
Göz kapakları ağırlaşmış
Ve yorgun
Belki de günlerdir aç,
Dağarcığında küflenmiş bir ekmeği çıkaran,
Yaşlı bir ihtiyarı…
Bilir misiniz siz hiç,
Ürkek kanatların sarmaladığı, 
Prangalarından kopmuş 
Esir bedenlerin
Töre baskısıyla sevmediği,
Birisiyle evlendirilmesini
Ve 
Çığlık çığlığa kurtuluşu aramasını
Bir an tereddüt etmeden
Beton zeminde…
Bilir misiniz siz hiç,
Acımasızlığın ortasında
Eşarbının altına gizlenmiş,
Saçlarını dağıtırken
Soğuk bir rüzgâr 
Yanaklarından süzülen yaşların
bedeninde
Küçük buz tanelerine dönüşmesini.
Bir genç kızın
Son voltasını atmasını
Sararmış yapraklara inat,
Ölümün gölgesinde. 


10 yorum:

  1. Merhabalar.
    Sayın hocam, bu şiirin şairini tanımak isterdim. Şiirin altına baktım ama herhangi bir imza göremedim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep bey
      Şiir Bana ait...
      Yani şairi benim..
      Selam ve saygılar

      Sil
    2. Recep bey yazılarınız yoruma kapalı mı?
      Ben neden yorum yapamıyorum yazılarınıza

      Sil
    3. Sorunu hallettim. Yorumu yazabiliyorum...

      Sil
  2. Ne kadar anlamlı bir şiir. Kaleminize sağlık. Beğendim şiirinizi. 😊

    YanıtlaSil
  3. Kaleminiz çok güçlü şiiriniz ne kadar tesirli yüreğinize sağlık sizi takibe aldım bloguma da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim kardeşim. Elbette bloğları takip etmek, yazılanları paylaşmak gerektiğine inanıyorum.

      Sil
  4. Maalesef bilinmiyor, bilinmek istenmiyor. Öyle kendimiz olduk, öyle bencilleştik ki kimin derdi var, sorunu var? Aç mı susuz mu? bilinmiyor. Bilinmek istenmiyor. Balık baştan kokarmış hocam... Şiiriniz çok etkiliydi. Yürek sesiniz susmasın. Kaleminiz var olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Hanife hanım kardeşim.. Selamlar saygılar

      Sil