İstanbul ile İzmir
arasında ulaşımı kısaltacak olan Osmangazi köprüsü 30 Haziran 2016 günü açıldı. Araçların
köprüden geçiş ücretinin de 89 TL. olacağı açıklandı.
12 Temmuz 2016
tarihli Hürriyet gazetesinin web sitesinde verilen habere göre "Eylül 2010 tarihli sözleşmede, körfez
geçiş ücreti olarak belirlenen 35 dolarlık bedel için 2008 yılı baz alınmış. (Başbakan
Sayın Yıldırım geçenlerde temeli 2017 yılında atılıp 2023 yılında
bitirilmesi hedeflenen Çanakkale 1915 köprüsünün geçiş ücretini de 15 Avro +
KDV olarak açıkladı.) Geçiş ücreti her yıl ABD'de ki tüketici fiyatları
endeksindeki artış kadar yükseliyor. Bu rakam yıl sonunda 40 dolara ulaşacak.
Bugün uygulanan 25 dolarlık (88.75 TL) geçiş ücreti ile 40 dolar arasındaki 15
dolarlık farkı devlet firmaya ödeyecek.
Günlük geçen araç
sayısı 40 binden az olursa da eksik geçen araç başına devlet firmaya 40 dolar
verecek."
Yine aynı gazetenin 1
Ağustos tarihli internet haberinde "Devletin
günlük 40 bin geçiş garantisi verdiği köprüyü kullananların sayısının 5-6
binlerde kaldığı belirtildi. Devlet günde milyonlarca dolar zararda."
Gelelim Şehir Hastanelerine.
Devletin "borç
üstlenimi" burada da karşımıza çıkıyor.
Çiğdem Toker 21 Ekim
2016 tarihli Cumhuriyet Gazetesindeki yazısında şunları yazıyor. "Devlet Şehir Hastaneleri yapacağım diyen
şirkete bedava arazi veriyor, üstüne bir de şirkete kira ödemeyi taahhüt
ediyor. Şirketin bulduğu dış kredinin ödemesinde sorun çıkma ihtimaline karşı
da 'ben üstlenirim' diyor.
Yetmiyor,
'Her yıl milletimin şu kadar sayıdaki kısmı hastalanarak senin hastanene
yatacak. Ben bunu garanti ediyorum' diyor...Hastalanan ahali, olur a o
hastaneye gitmeyi tercih etmezse, aradaki farkın parasını hazine, o şirkete
ödüyor."
Yapılan köprü ve yapılmakta
olan Şehir Hastaneleri ile ilgili devletin yükümlülüğü bunlar.
Köprüden günlük
olarak geçmesi taahhüt edilen araç sayısı yetersiz kaldığında aradaki farkı
şirkete devlet ödeyecek.
Taahhüt edilen kadar
hasta Şehir Hastanelerine gitmediği zaman da aradaki farkı yine devlet
ödeyecek.
Dolar'ın 3.1192
rakamına ulaştığı düşünüldüğünde devletin ödeyeceği miktarın TL. bazında
arttığı görülmektedir.
http://www.hurriyet.com.tr/osmangazi-koprusu-devlete-zarar-ettiriyor-40177896
http://www.hurriyet.com.tr/osmangazi-koprusunde-gec-gecme-40-dolar-40142263
Yetti bunların vatandaşa çektirdikleri, 89 lira geçiş ücreti ne ya! Her gün gidip gelecekler varsa milyoner olmaları lazım! Hastane işi de kepazelik kimlere o araziler peşkeş çekildi acaba hani itiraf ediyordu salya sümük biz Fetoş'a araziler verdik, arsalar verdik, her şeyi verdik diye! Sonra da affedin beni kandırıldım dedi çıktı içinden.
YanıtlaSilHaberlerin içeriği böyle Müjde Hanım.
SilArabam yok nasılsa geçmeyeceğiz.
Lakin, geçenden de geçmeyenden de 40 dolara tamamlama farkı alınacak gibi.
Geçen pazar günü geçtim bu köprüden. Gerçekten çok kısaltmış yolu. Sonrasındaki Gemlik tüneli de sanırım Türkiye'deki 2.nci büyük tünel. Fakat ücret öyle fazla ki sinek avlıyor köprü. Nerede bu parayı karşılamak? Bizim cebimizden gidiyor işte. Sosyal devlet falan değiliz biz. Devlet yapıyor yahut yaptırıyor, parasını dolaylı vergilerle bizden alıyor. Yetti gerçekten. Zaten çok sinirli ve üzgünüm. Gazetemin yazarlarının gözaltına alınması son derece ciddi bir duruma gelindiğini gösteriyor.
YanıtlaSilGazeteye yapılanlar kabul edilemez. Lakin, gazetenin bu duruma gelmesinde o çok bilmiş bir iki yazarının etkisi çok fazla.
SilÖzgürlükler kısıtlanmamalı
insan haklarını savunmak da.
Muhalif yazarları susturmakla sorun çözülmez.
Önemli olan bir arada yaşamayı bilmek.
Lakin toplum öyle bir hal aldı ki
Köprünün durumu da ortada
Ekonominin durumu da
Okuyan yorumlayan biliyor.
Okumayan yorumlamayanında durumu ortada.