14 Nisan 2020 Salı

LUPPO ALAN ADAMIN DRAMI



Korona virüs salgını nedeniyle önceki cuma tüm Türkiye’de 2 günlüğüne sokağa çıkma yasağı ilan edilmişti.
Sokağa çıkma yasağının, gece 12’ye kısa bir süre kala duyurulmasının ardından binlerce vatandaş marketlere giderek, ihtiyaçlarını satın aldı.
Bir vatandaşa ait görüntü ise diğerlerinden farklı oldu.
Buna göre, elindeki luppo ile market sırasında bekleyen vatandaş bir anda sosyal medyanın gündemine oturdu.
Çoğu sosyal medya kullanıcısı ilgili vatandaş ile dalga geçip yorum yaptı.
Ancak o vatandaş ile ilgili gerçeğin bambaşka olduğu ortaya çıktı.
İlgili vatandaşın sosyal medyada elindeki luppo ile kasa sırasında beklerken çekilmiş fotoğrafı ile gündeme gelmesi sonrası komşusu sosyal medyada gerçeği açıkladı.
Yapılan açıklama şu şekilde:
"Herkese selamlar..
Şu sokağa çıkma haberi gelince markete gidip Luppo alan ve herkesin kızdığı ya da dalga geçtiği kişi benim kapı komşum.
Bu olay hakkında birkaç şey söylemek istiyorum.
Marketten Luppo alan ve tüm Türkiye’nin dalga geçtiği kişi bu corona virüs olayları daha başlamadan birkaç ay önce işten çıkartıldı ve ne yazık ki maddi durumu pek iyi değil.
Yani öyle evine günlerce yetecek kadar erzak alacak durumu yok.
10 Nisan Cuma gecesi sokağa çıkma yasağı ilan edilince kapımı çaldı “abi zor durumdayım varsa şu kadar borç verebilir misin, markete gidip bir şeyler alacağım” dedi.
İstediği para da gerçekten çok ufak bir para.
Bu Luppo olayı ve fotoğrafı sosyal medyada gündem olunca kendisiyle konuştum.
Kendisinin bana söylediklerini aynen yazıyorum; “Abi markete gittim ana baba günü. Önce makarna ya da pirinç almak istedim, kalmamıştı. Sonra ekmek almak istedim, o da yoktu. O izdiham içinde o marketten çıkıp başka markete gidemezdim.
Aç kalırım korkusuyla önüme çıkan ilk yiyeceği aldım.
Herkes sanıyor ki ben sadece Luppo almak için evden çıktım ve virüs kapma riskini alarak o kadar insanın arasına girdim. Zaten evden apar topar çıktığım için ne maske ne eldiven vardı. Sadece anlık dürtü ile aç kalmaktan korktum” dedi.
Ve arkadaşlar bildiğiniz gibi fırınların açık olacağı filan en son açıklandı.
Yani bu komşum markete giderken fırınların açık olacağını, ekmek dağıtımı olacağını bilmiyordu.
Kendisini de uzun süredir tanırım.
Çok nazik ve naif bir insan kendisi.
Herkesi kendiniz gibi sanmayın.
Herkesin maddi durumu günlerce, haftalarca yetecek kadar erzak almaya yetmeyebilir.
İnsanı tek bir fotoğraf karesi ile küçümsemek, ona kızmak ne kadar doğru?
Adam sadece aç kalmaktan korkmuş ve parasının yeteceği makarna, ekmek, pirinç bulamayınca önüne çıkan ilk şeyi aldı, hepsi bu.
Ama günlerdir sosyal medyadan herkes kızdı ve dalga geçti kendisiyle.
O yüzden bunları yazmak istedim.
Herkese sevgiler saygılar..  "
Bu olay da gösteriyor ki, hiç bir kimseye gerçeği bilmeden yargısız infaz yapılmamalı.
İnsanların geçim gailesi ne durumda,
işsiz mi çalışıyor mu,
parası var mı yok mu,
kirada mı oturuyor,
kirada ise ve işsizse kirayı nasıl ödüyor,
evinde yiyecek ekmeği var mı yok mu,
çocuklarına harçlık verebiliyor mu,
yoksa söz konusu açıklamada olduğu gibi borç ile mi yaşamını sürdürmeye çalışıyor...
Bilip bilmeden görüntüye takılıp dalga geçmek, gereksiz yorum yapmak kime ne kazandırır?


2 yorum:

  1. Her konuda bilip bilmeden konuşanlara çok kızıyorum.
    Kızmakta haklıymışım:) hep o adamcağıza yüklendiler de bir çuval patates götüren de gördük. Aslında asıl kızılması gereken malum hükümetin 2 saat önce açıklayıp herkesi panikletmesiydi. Ben yukarıda Allah var yerimden kımıldamadım, 2. gün suyum bitti ama musluk suyu içtim. Çoğu komşum da musluk suyu içiyor burada. Ölmem ya dedim. Ama ekmeği, ekmek ya da poğaça, pişi vs. yapacak unu, yoğurdu hatta kabartma tozu bitmiş olanlar çoluk çocuk da varsa mecbur oldular kabahat hükümette. Şimdi Hüseyin hocam erkekler bilmez tabii hamur yapmayı ama minnacık kabartma tozu denen şey olmazsa evde ekmek, poğaça hatta çok basittir yapması kolaydır pişi bile yapamazsınız. O kabartma tozu mutlaka olacak. Bitmiş olsa hiçbir hamur işi olmaz. Pişmez yani. At çöpe o kadar. O yüzden gidenlerden ekmek ya da ekmek yerini tutacak bir şeyleri için malzemeleri yok diye gitmelerine kızamadım. Ekmek olmayınca bazen makarna ile pilavla idare ettiğim oldu benim ama onlar da ekmeğin yerini tutmuyor özellikle de sabah kahvaltıda kim makarna yer? Ekmek olacak ki, işte reçeldi, zeytin, peynirdi. Yani kabahat hükümetin salaklığında yine. Bir hafta önceden söyleselerdi herkes kendini ayarlardı. Bir de hala bu adama toz kondurmuyorlar (o danışıklı döğüş istifa sonrası) yuh diyorum başka şey demiyorum. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba kardeşim,
      Ne desen haklısın.
      Pandemi yayılımı karşısında yapılması gerekenleri yapmaya devam etmekte yarar vardır.
      Devletin alacağı kararlar bir tarafa,
      İnsan kendi sağlığı için koruyucu önlemleri almasını bilmeli.
      İhtiyaçlar konusuna gelince
      Evinin ihtiyacı olana gerekli tedariki bir insan bilmeli
      Evinde her daim kullandığı malzeme bir köşede olmalı.
      Selam ve saygılar.

      Sil