1 Ağustos 2021 Pazar

AKCİĞERLERİMİZ YANIYOR


 

"Milli Savunma Bakanlığı, Muğla'nın Marmaris ilçesindeki orman yangını nedeniyle Turunç Mahallesi'ndeki yurttaşların tahliyesi için iki çıkartma gemisinin bölgeye gönderildiğini duyurdu."

Haberden de anlaşıldığı gibi durum vahim

Durum gittikçe ağırlaşıyor.

29 Temmuz’da Manavgat'ta orman yangını çıktı.

Sonrasında Toros silsilesi boyunca yangın çıkan alanların sayısı arttı.

Bir besi çiftliğinde onlarca koyun, koç ve kuzunun öldüğünü gösteren video ve resimler düştü sosyal medyaya.

Birbirlerine sokulmuş halde yere yatmış, tutuldukları yerden kurtulamayıp yangın yüzünden can vermişlerdi.

Yangının sonuçlarından biri bu.

Yüzlerce hayvanın telef olması.

Piknik yapılan alanlara gelişigüzel atılan cam şişe ve benzeri çöpler artan sıcaklarda kuru otların tutuşup yanmasında büyük etken.

Ormanlık alanlarda bu şekilde atılan çöplerin temizlenmesi,

Piknikçilerin de çöplerini sağa sola atmaması, bu konuda bilinçli olması lazım.

Yangına müdahale eden görevlilere büyük çaba ile çıkan yangınlara müdahale ediyor.

Yöre halkı ile birlikte.

Vatandaş elleriyle etraftaki kuru otları temizliyor.

Yangın sıçramasın diye.

Bu yaşananlar insana acı veriyor.

Çaresizce seyredip kahroluyoruz.

Artık bakmaya bile yüreğimiz kaldırmıyor.

Yardım edememenin çaresizliğini yaşıyoruz.

Günlerdir ülkenin akciğerleri yanıyor.

Yanan yerlerdeki vatandaşların acil yardım çağrıları sosyal medyada yankılanıyor.

 

2 yorum:

  1. Merhabalar Hüseyin Hocam.
    Dünyanın neresinde olursa olsun, her orman yangını beni ziyadesiyle üzmüş, yanan her ağaç ve canlıyla birlikte benim de içim yanmıştır.
    Ormanlarımızı çok seven ve onlara herhangi bir zarar verilmesine şiddetle karşı olan vatandaşlardan biri de benim. Ormanlarımızı korumak adına, orman alanlarına girilmesi ve piknik yapılması kesinlikle yasaklanmakla birlikte gözetleme kulelerinin artırılması ve ormanlarımızın her türlü tehlikeye karşı sürekli takip ve kontrolü sağlanmalıdır. Bu yaşıma kadar hiç orman bölgesinde yaşamadım. Ormanlarımızı sadece şehirler arası seyahatlerde gördüm. Bu nedenle ormanların benim yanımda ayrı bir sevgisi ve değeri olmakla birlikte onların yanarak kül olması; ya da maden çıkarma vs nedenlerle onların katledilmesine gönlüm hiç razı değildir.
    Paylaşımınız için teşekkür eder, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep bey,
      Yazdıklarınıza aynen katılıyorum.
      Bu ülkenin değerlerini seven, koruyan her insanın duygusuna tercüman olmuşsunuz.
      Selam ve saygılarımla

      Sil