3 Ağustos 2023 Perşembe

YARGILAMA BENİ



 




Bilgiye ve aklın övünçlü

ifadelerine karşı

minnetle

ve saygıyla

dolu olan

uygar insan,

Bana neden

kızdın deme

seni bu raddeye

ne getirdi diye sor.

şüncenin ve bilginin

geleceğe umutla

bakmak için önemli

bir araç olduğunu

bilmelisin.

Asla takılmayacağım

şeylere

şimdi dönüp dönüp

bakıyorsam

bana içinde ne birikti diye sor.

Ve tüm dünyada

yaşananlar karşısında

olan biteni,

anlatmaya çalışırken

sesim yükseliyorsa

kaç kere sustun

diye sor,

yargılama beni.

Ben kendimce,

kimseyi ötelemeden

Doğru bildiklerimi

her daim yazdım,

söyledim.

Yazmaya da

devam edeceğim.

Ve şunu unutmamak lazım,

şüncelerini

ifade etmek,

geleceğe umutla bağlanmak

insanın özgürlüğüdür.

 

6 yorum:

  1. Şiir ve fotoğraf ne güzel bütünleşmiş.
    Düşünmek, düşündüklerimizi özgürce dile getirebilmek uygar olmanın , insan olmanın işareti gerçekten.
    Özgürlüğümüze sahip çıkmak da iyi insan, iyi yurttaş olmanın vazgeçilmezlerinden.
    Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarihin tozlu sayfalarına bakıldığında düşüncelerini dile getirenlerin Galileo, Sokrates gibi düşünürlerin bir çok sıkıntı Yaşadıklarını görürüz. Lakin, düşüncelerine bugün dahi karşı bir alternatif getirilmemiştir. Diyeceğim şu ki sizin de belirttiğiniz gibi, düşünmek, düşüncelerini dile getirmek uygarlığın işaretidir.
      Saygıdeğer öğretmenim yorumlarınız her daim bana destek olmuş yol göstermiştir. Esenlikler dilerim.

      Sil
  2. Ülkemizde kaç kişi bunu yapabiliyor ki? Silivri soğuktur diyor söyleyeceklerini söylemeye korkuyorlar. Demek ki, özgür ve çağdaş bir ülke değiliz. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Müjde kardeşim.
      Ne diyim. Herkes yaşadığı durumu biliyor.

      Sil
  3. Merhabalar.
    "...İnsan düşünce ile görür ve duyar; her şeyden yararlanan her şeyi düzene sokan, başa geçip yöneten düşüncedir; geri kalan her şey kör, sağır ve cansızdır. ..." Montaigne.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Montaigne yıllar önce gereken tespiti yapmış Recep bey.
      Selam ve saygılar.

      Sil