3 Ağustos 2023 Perşembe

BU DÜNYANIN YABANCISIYIM


 

Hayat kolay değildir.

Vurduğu darbeler yetmiyormuş gibi,

Yıkıcı bir darbe daha vurmak için

üstüne üstüne gelir.

Karşına her an bir zorluk,

bir engel çıkar.

Geleceğe dair umudun kalmaz bazen.

Her zorluğa göğüs germek zorunda kalırsın.

Ustanın dediği gibi

"İşin kolayına kaçmadan"

yol haritasını belirleyip

mücadele etmek gerekir.

Öğretmenlik mesleğine başladığım ilk günden bu yana,

hem öğrencilerime

hem de çevremdeki insanlara

hayatın gerçeklerini dilim döndüğünce

anlatmaya çalıştım.

Anlamayana,

doğru olanı anlatmak

kolay değildir

insanı yorar,

yıpratır,

öyle bir an gelir ki

sağğını kaybedersin.

Ve gün geldi kaybettim de...

Bu bir hata ise eğer,

evet kabulümdür.

O zaman benim hatam

bu mecrada boş zaman kaybı oldu

der geçerim.

Kimilerine göre bu bir hata da olsa,

zirvede aman vermeyen fırtına gibi,

akan yazıların insanları oyaladığı

ortamda doğru

bildiklerimi söylediğime inanıyorum.

Lakin,

ifade özgürlüğü ile

işkembeden sallamak arasında

farkın olmadığını anladığım

bu dünyanın

yabancısıyım.

Evet ben eskide kaldım.

Memnunum.

2 yorum:

  1. Merhabalar.
    İfade özgürlüğü ile işkembeden sallamanın arasındaki ince çizgiyi vurgularken arada bir farkın olmadığını anladığınız bu dünyanın size göre olmadığını, hatta yabancısı olduğunuzu vurgulamışsınız. Çok doğru hocam. Aynen size katılıyorum.

    Sayın hocam, hayat gerçekten çok zor. Bir musibet geldiğin de tek başına gelmiyor, bazen art arda sıralandığı bile oluyordu. İster istemez mücadele etmek zorunda kalıyorsun. Mücadeleden kaçış yok, kaçsan bile o senin üzerine üzerine gelir. O hal de tek yol dediğiniz gibi kaçmak değil, mücadele etmektir.
    Paylaşımınız şiir formatında değil mi? Yoksa yanılıyor muyum?
    Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep bey.
      Yorumunuza aynen katılıyorum.
      Yazıyı bir de şiir formatında yazıyım dedim. Okunması daha hoş ve hızlı oluyor. Selamlar saygılar

      Sil