4 Aralık 2018 Salı

BOZKIRDAN KAÇIŞ


İnsanın sadece kendisi için yaşaması bencillik ve haksızlıktır.
Zamanı geriye sarıyorum.
Yıllar öncesinin bozkırına.
Geçen zaman ve yaşananlar önce bulanık, sonrasında duru görüntülerle zihnimde beliriyor.
Bozkırın her çocuğu gibi benim de bir amacım var.
Okuyup bir meslek sahibi olmak.
Sarısıcağın kavuruculuğundan, ayazın keskin şamarından, yokluğun sıkıntısından, zor yaşam koşullarının yoruculuğundan kurtulmak.
Ne ki bu kolay değil.
Tıpkı yaşamda hiç bir şeyin kolay olmaması gibi.
Eğitimin önemini bilen, eğitim ve aydınlanma ile çocuklarının bozkırın direncini kırıp uzaklara gitmesini isteyen bir ana baba.
Çektiğim sıkıntıyı çocuklarım çekmesin diyen bir gülüş bir inanç onlarınki.
Onlar kendileri için yaşamadılar.
Gönülleri çocukları için çırpındı.
...
İlkokul ve liseyi ilçede okudum.
Tek gözlü, daracık bir evde.
Ev demeyelim, tek göz bir odada.
Büyükannem, ve kardeşimle birlikte.
O oda hem yatak odası, hem mutfak, hem oturma ve ders çalışma yeriydi.
Bir köşede üst üste dizili kışlık yakacak.
Diğer köşede yataklar, bir diğerinde kap kacak.
Ne bir masa ne tek sandalye.
O günleri nasıl aştık anlatamam.
Söyleyeceğim tek şey, bozkırdan aydınlığa ulaşmanın verdiği dirençle ulaştık lise yıllarının sonuna.
...
Bir gün babam yanına çağırdı.
Ağabeyinin yanına gideceksin dedi.
İçim içime sığmıyor.
Özlemişim ağabeyimi.
Trafik cümbüşüne.
Koca koca yapılara.
Çocukluğumun bozkırından Ankara'ya.
Adımlarım ürkek, yüzüm solgun, yaprak döken sonbahar gibi dirençsiz.
Öyle ya.
Yeni bir yer, alışık olmadığım.
Her yer beton, tek tük yol kenarlarında ağaçlar.
Mevsim sonbahar.
Bir serinlik, bir rüzgâr, havada kömür kokusu, toz duman,is.
...

2 yorum:

  1. Merhaba. Kim ne derse desin, okumak için fedakarlık yapılmalı. Çok zor şartlar altında cebelleşmeyi kastetmiyorum ama okumaktan daha büyük bir olgu ve hazzın olmadığını düşünüyorum. Eğitim insan yaşamında ihtiyaç olmalı, amaç olmalı ki diğer araçlar hükümsüz kalsın yanında. Daha lüks bir yaşama kavuşmak için değil, insan olmak, insan kalmak için okunmalı. Asıl zenginliğin nitelikli bir eğitim olduğunu anladığımız zaman ruhumuz gelişmeye başlayacaktır. Ne mutlu ki eğitimi ihtiyaç olarak gören ailenize. Güzel bir Pazar günü dileklerimle, selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarınıza aynen katılıyorum.
      Okumakla ilgili düşüncelerini tüm toplum kesiminin düşüncesi olması dileğiyle
      İyi bir hafta geçirmenizi dilerim.
      Yorum için teşekkür ederim saygılarımla.

      Sil