20 Eylül 2024 Cuma

ESKİDEN YETERDİM KENDİME


"Eskiden yeterdim kendime

Artardım bile
Şimdi ne yapsam nafile!
Ve
Kim demiş ´can eskimez´ diye
Bu can tedirgin tende
Can da eskimiş
Ben de..."
Bedri Rahmi Eyüboğlu "Eskici" adlı şiirinde böyle der...
Gerçekler.
Her yaşın bir güzelliği vardır.
Tartışılmaz bu.
Lakin, fiziki değişiklik tartışılmaz dediğimiz gerçeği tartışılır hale getirir.
Yaşlılık zordur.
Bir an gelir bakıma muhtaç olursun .
Eli ayağın tutmaz , gücün kuvvetin yetmez olur.
Varsa sahip çıkıcak biri şanslısın.
Yoksa...
Ya yoksa...
İşte o zaman başlar yaşlının sıkıntısı, sığıntı gibi yaşaması.
Şairin dediği gibi gün gelir "can da eskir" o zaman.

4 yorum:

  1. Çok yönlü değerli sanatçı Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun bu muhteşem şiirini ben de çok severim Hüseyin Öğretmenim. Ancak can'ı eskitmemek için direnmek gerek diye düşünenlerdenim.
    Ne güzel tiyatro oyunudur; "Ağaçlar ayakta ölür."
    Her şeye rağmen Nazım Hikmet'e de kulak vermek lâzım; "Yaşamak güzel şey..."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Makbule öğretmenim.
      Dediğiniz gibi direnmek lazım. Pes etmek yok. Lakin, insan yaşamında yürüdüğü yolda dikenler her daim vardır. Nazım Hikmet RAN, saygı duyduğum, şiirlerini severek okuduğum bir vatan şairidir.
      Bedri Rahmi Eyüpoğlu da severek okuduğum bir edebiyatçıdır. Şiirleri her daim bizlere yol göstermiştir. Her ikisini de bu vesileyle saygıyla anıyorum.
      Yorum için çok teşekkür ederim Makbule öğretmenim. Selamlar saygılar.

      Sil
  2. Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun bu şiirini ben de çok beğenirim. Hatta bu şiiri alıntılayarak ben de yazı yazmıştım. Gençken pek fark edemesek de yaş ilerleyince başlıyor sıkıntılar. Kendi köşene çekiliyorsun. Daha az kişiyle görüşmek istiyorsun. Yaşamına yeni birini almak yerine eski dostluklarına anılarına fazlaca bağlanıyor insan. Özetle her yaşın kendine özgü güzellikleri vardır. Önemli olan kaliteli yaşamayı bilmektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hanife hanım kardeşim. Uzun zamandır yazılarıma yorum yapmadın. Elbette ki, roman ve öykü çalışmaların bloğa zaman ayırmana fırsat vermedi. Kısa zamanda, 5 kitap yazmak, ysyınlatmak kolay değil. Bu bağlamda sizi tebrik ediyorum.
      Yorumunuza gelince, yazdıklarınıza katılıyorum. Yaş ilerledikçe söylediğiniz gibi sıkıntılar başlıyor. Köşene çekiliyorsun. Ben kendimden örnek vereyim. Sağlık sorunları ile baş etmeye çalışıyorum. Yıllar öncesi gibi yazı yazmak, kitap okumak kolay olmuyor.
      Yorumunuz beni memnun etti. Eyüp beye ayrıca selamlar saygılar. DR ye ilk gittiğimde son kitabın "SARI KULPLU FİNCAN" kitaplığımda ki yerini alacaktır.
      Yazın hayatınızda başarılar diliyorum. Selam ve saygılar.

      Sil